De Kracht van voetbal
Klik hieronder om de PDF versie van het originele artikel te zien met daarin ook foto's.
De Kracht van voetbal
Klik hieronder om de PDF versie van het originele artikel te zien met daarin ook foto's.
Voetbalminnend Nederland kan niet wachten totdat volgend jaar juni de eerste Wk-bal in Zuid-Afrika rolt. Maar voor ondernemingen is het behalve een sportieve aangelegenheid ook een aantrekkelijk commercieel evenement. Met de handelsmissie "Oranje Onderneemt" stimuleert Mark Achterdenbosch' SANEC de contacten tussen ons land en Zuid-Afrika. Enkele voorbeelden.
Vliegvissen en wijnproeven
Toen hij begin deze eeuw een bezoek bracht aan Zuid-Afrika. Was Jos van krimpen er direct aan verkocht. Het landschap, de gastronomie, de bevolking- het beviel hem allemaal. Al het moois wilde hij maar al te graag delen met de rest van ons land. Als organisator van culinaire reizen verlegden Van Krimpen daarom de focus van Europa naar de regenboognatie. Zijn kleinschalige bedrijf Exclusive Culitravel draait nu al een paar jaar. Van Krimpen staat bekend als een persoonlijke reiscoach. 'ik ga eerst naar klanten toe om te bepalen wat zij graag willen tijdens hun verblijf in Zuid-Afrika. Voorheen richtten we ons specifiek op de organisatie van wijnreizen, maar nu zijn we veel breder. Als iemand dolgraag wil vliegvissen vanaf een roeiboot of fietsen met giraffen ernaast, dan regelen we dat. Ik stuur mensen alleen naar plaatsen waar ik zelf ook ben geweest, "dan weet ik dat het goed is"
De wijnreizen waarmee het allemaal begon , zijn nog altijd in trek. We willen het kleinschalig houden, dus kunnen er maximaal acht mensen mee op reis. Zij proeven wijnen bij de beste wijnhuizen en komen in contact met de topgastronomie van Zuid-Afrika.